28:e feb 11

idag när jag stod och städade på jobbet slog det mig är de det här jag ska göra resten av mitt liv? det är inte de att jag inte trivs med mitt jobb för det gör jag men är de det här jag vill göra för alltid? jag har ingen aning.. kanske jag vill börja plugga trots allt, men då är frågan till vad? jag har ingen aning alls. allt jag vet just nu är att jag kommer jobba fram till 2013 eftersom jag får heltid fram tills dess och är ett perfa läge att spara pengar ifall jag skulle komma fram till att vilja bli student. men om det nu skulle bli så blir det distans, så blir inte någon äkta student, men det kommer nog passar mig, kanske kommer kunna jobba samtidigt. om jag och fredrik ännu är ett (vilket jag vet att vi är) så passar sig inte en flytt heller eftersom vi har huset då och han sitt jobb här + att mamma finns här. men om det bli så är jag 23 när jag börjar och 26 när jag slutar, men är det för gammalt eftersom jag efter skolan måste hinna hitta mig ett fast jobb jag trivs med och få en stabil ekonomi och helst jobbat ett tag (så jag har någonstans att återvända efter jag varit mammaledig) innan jag skaffar mig barn och går på mammaledighet och allt detta innan jag är 30? fy vad besvärligt allt detta med framtid är, har seriöst ingen aning. kan ingen hjälpa mig och säga percis hur jag ska göra och vad? så slipper jag tänka och fundera som jag gjort nu i 2 år och inte kommit fram till något.. usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback